music

Wednesday, January 23, 2013

kenapa takut nak mula mesej??

Assalamualaikum~~
yes.,tetiba aku dapat idea nak tulis entry nie,exactly dulu aku selalu berfikir pasal topik nie*sebenarnya aku pun selalu macam nie* hakhak..aku rasa normal la bagi seorang perempuan terutamanya akan fikir macam nie,takut nak mulakan mesej seorang lelaki dahulu..lelaki tu depends la jugak, kalau abang, family atau kawan rapat diorang memang tak malu tapi kalau someone yang diorang rasa special, diorang mesti takkan mulakan mesej dulu antara sebabnya malu.. malu nie sebenarnya terbahagi kepada beberapa sebab kukuh lain juga, contahnya malu kalau nanti lelaki ini anggap diorang gedik/terhegeh2 suka sangat dekat diorang walaupun  kadang2 diorang memang suka betul2 pun tapi diorang takut perkara ini akan menjadikan diorang lemah.*bagi aku sebab nie la yang utama
:
:
:
lain2nya adalah sebab ego perempuan dan nak uji seseorang lelaki 2,*angkat tangan kalau korang pernah buat macam nie* jangan ingat yang lelaki saja ada ego sebenarnya perempuan pun ada tapi mungkin ego perempuan kurang sikit dari lelaki..mostly sebabnya adalah perempuan malu dan takut akan pandangan seseorang lelaki tu terhadap mesej2 yang dia hantar dulu..dan percayalah sebab2 dekat atas nie juga la adalah faktor sesetengah lelaki pun takut nak mulakan hantar mesej dahulu..so aku terfikir macam mana kalau aku suka seseorang tu dan aku pun malu nak bagitahu dan dia pun malu nak bagitahu *kalau dia suka aku la* maknanya sampai bila baru aku akan tahu?? senang2 kalau korang dah suka sangat orang tu tapi malu nak bagitahu hantar je rombongan meminang, habis cerita..kekeke

P/S : Beranikan lah diri anda nak confess perasaan tu, kalau tak diterima, buat bodoh ja la *walaupun aku tahu mesti susah* stop hiding n be honest towards yourself..


1 comment: